Také si kladete otázku, jak to některé ženy dělají, že vypadají, tak jak vypadají? Zkrátka a dobře, že jsou šik? Tady je odpověď…

  • Protizánětlivá strava (ovoce, zelenina, ořechy, semínka, bylinky, luštěniny, zelené natě, klíčky)
  • Hydratace – voda odplavuje škodliviny z těla, zlepšuje pružnost pokožky, vzdaluje od nemocí.
  • Spánek – během spánku produkujte tělo člověka melatonin (antioxidant, jež oddaluje proces stárnutí). Spánek posiluje imunitní systém i odolnost vůči stresu.
  • STOP kouření – kouření zrychluje proces stárnutí a je notoricky známá věc, že kouření škodí zdraví.
  • Pravidelný pohyb – jedním z pilířů aktivního života je pravidelný pohyb. Hovoříme tady o cca 30 minutách denně. Pohyb minimalizuje dopad stresu, zlepšuje psychickou i fyzickou kondici. Pohyb podporuje zdraví srdce a cév a snižuje riziko vzniku rakoviny.
  • Zvládnutí stresu – stres je zabiják, který ničí lidské životy. Proti stresu pomáhá také pohyb. Zkuste si jít někdy zaběhat do přírody a uvidíte, jak malé se vám budou zdát najednou některé problémy. Se stresem pomohu i relaxace a koníčky u kterých vypnete.

  • Zaměstnejte mozek – četba, kvízy a jiné činnosti. Necvičte jen tělo, ale i mozek. Aktivní život totiž oddaluje proces stárnutí.
  • Pozor na překyselení – překyselení organismu (tedy konzumace kyselinotvorných potravin) způsobuje předčasné chátrání, celulitidu, šedivou pokožku. Kyselinotvorné potraviny kradou dokonce tělu minerály. Kyselinotvorným potravinám se mnohdy nedá samozřejmě úplně vyhnout, ale je vhodné se zaměřit na zásadotvorné, aby se stav srovnal.

Jedno bez druhého nefunguje. Je potřeba zaměstnat tělo i mozek. Cvičit se má každý den, ale ne ve smyslu se zničit – do mrtva. Jeden den vezměte činky, druhý den cvičte třeba jógu, třetí den běžte běhat, čtvrtý den opět  činky, pátý den běžte na procházku, šestý den opět jógu a sedmý den si běžte třeba zaplavat. Je to jen příklad. Existuje mnoho činností, které lze dělat – skákat přes švihadlo, hrát házenou, tancovat, bruslit, lyžovat, jezdit na kole, lézt po skalách, přeskakovat kaluže….

Příklady kyselinotvorných a zásadotvorných potravin

  • Kyselinotvorné potraviny – bílá mouka, kafe, mléko a mléčné výrobky, cukr, kečup, slazené nápoje, sycené nápoje, arašídy, alkohol, polotovary apod.
  • Zásadotvorné potraviny – špenát, banán, citron, rozinky, grapefruit, mango, za studena lisované oleje, zelený čaj, mandle, semínka, ředkvičky, celer, meruňky.

Obrázek: pixabay.com