avokádoAvokádo – plod hruškovice amerického patří mezi super zdravé ovoce. Obsahuje nenasycené mastné kyseliny a celou řadu vitamínů: A, B, C a vitamín E – vitamín plodnosti. Také je bohatým zdrojem draslíku a folátů, což příznivě působí na krevní oběh. Má dobrý vliv také na hladinu cholesterolu. Nedávné výzkumy odhalily obsah luteinu, který je důležitý pro ochranu našich očí a také beta-sitosterolu, který funguje, jako prevence rakoviny prostaty, ale i všeobecnému rakovinovému bujení.

Dýně – těch existuje mnoho druhů, ale v našich kuchyních se nejčastěji setkáváme s dýni Hokaido. Je bohatá na vitamíny i minerální látky. Důležitý je vápník, fosfor, hořčík, draslík a vitamíny A, B, C. Dýně napomáhá při nemocech slinivky břišní, sleziny, žaludečních potížích, poruchách ledvin a také u srdečních potíží. Vhodná je rovněž také pro diabetiky a obzvlášť semínka dýně jsou výborná pro pány. Má nízký energetický obsah, vysoký podíl vlákniny a detoxikační schopnosti, což jí činí skvělou také u redukční diety. Smícháním těchto dvou vitamíny a minerály naditých ingrediencí získáte chutnou a zdravou pomazánku.

Ingredience na pomazánku

  • 1ks Avokáda
  • Dýně cca ve stejném poměru k avokádu
  • 1ks vejce
  • Mořská sůl, špetka pepře
  • Lžíce hořčice
  • 2 lžíce pomazánkového máslo nebo 2ks taveného sýra

Postup přípravy

Avokádo si očistíme, vyloupneme pecku a rozmělníme tyčovým mixérem, popřípadě rozmačkáme vidličkou. Dýni si krátce povaříme v troše vody – pouze do změknutí. Také rozmačkáme vidličkou spolu s avokádem. Přidáme na jemno nasekané vejce na tvrdo, pomazánkové máslo nebo sýr, dosolíme podle chuti a jemně opepříme. Vmícháme lžíci hořčice a máme hotovo. Osobně k této pomazánce doporučuji domácí ořechový chléb, kde není přítomna mouka. Ten si připravíte úplně jednoduše.

Ořechový domácí chléb

Dvě hrstky mletých ořechů, dva žloutky, podle chuti buď kmín, česnek a jiné příchutě či bylinky. Jemně osolíme a zaprášíme sodou bicarbonou. To pouze v případě, že chcete mít chléb nafouknutý, ale dá se to upéci i bez ní. Připravíme si sníh ze dvou bílků a vmícháme do těsta. Pokud si chcete tento chléb ještě ozvláštnit, vmíchejte hrstku strouhaného sýra. Formu – může být na srnčí hřbet vymažeme a vysypeme, jak jinak než mletými ořechy. Vlijeme těsto a dáme upéci.

Fotografie publikována se svolením tiramisustudio Photography/FreeDigitalPhotos.net