V minulém díle jsme se dozvěděli, že běh vnímáme každý úplně jinak. Že pro každého z nás tato aktivita znamená něco úplně jiného. Pokud jste dospěli k rozhodnutí začít běhat, v tomto díle se dozvíte, jak s běháním začít, aby vás neodradilo.

Jak začít běhat?

Pokud jste se nikdy žádnému sportu nevěnovali, ale přesto máte pocit, že musíte zBěhačít něco dělat, je běh tou nejideálnější volbou, jak ke sportu „přičichnout“. Samozřejmě tu ale platí, že záleží na vašem věku, celkové kondici a v neposlední řadě i na váze. Pokud máte nějaké to kilo navíc, rozhodně byste to zpočátku neměli přehánět. Myšlenky typu: „Když budu běhat hodně, všechno půjde rychleji“ nebo „Šíleně to bolí, ale když to bolí, tak hubnu“ rozhodně nejsou na místě. Přehoupne-li se rafička na váze kdykoli se na ni postavíte, do vyšších čísel, můžete si přehnaným během spíše ublížit. Při větši tělesné hmotnosti se mohou poškodit klouby a tento stav se pak může stát nevratným. Navíc se při zbytečném přepínání nebudete cítit dobře a maximálně vás to od běhání odradí. A to je škoda.

Začátky nejsou lehké

Rozhodně není na škodu zpočátku běhat každý den. Na běh si totiž musíte navyknout. Váš mozek sice bude vysílat tisíce a tisíce signálů a důvodů, proč byste rozhodně neměli jít běhat – nechce se vám, je to náročné, neudýcháte to, půjdete až zítra a podobně. Nejdůležitější je vždycky udělat první krok. Pak postupovat po krůčcích. Je důležité postupovat jeden krok v jednom okamžiku, což se naučíte rovněž při běhání. Když zvládnete stát se závislým na běhání, jste šťastný člověk. 

Dopřejte si dostatek času

Uspořádejte si své myšlenky. Zvažte všechna pro a proti. Chci začítBěhběhat? Má to cenu začít běhat? Vydržím u toho? Nejdůležitější je úplně první rozhodnutí. Pokud jste nikdy neběhali, bude mnohem těžší se k tomu poprvé vůbec odhodlat. Jelikož běh není kolektivní sport a budete se s ním potýkat jen vy sami, bude i vaše silná vůle velmi důležitá. Jen vy sami se můžete donutit jít, obout kecky a vyrazit. Nikdo jiný vám to přikázat nemůže. Právě díky tomu, že na běhání je člověk úplně sám, je odhodlání nejtěžší. Jiné by to bylo, kdybyste měli jít na trénink, kde by vás bylo dvacet a všichni by se na vás dívali skrz prsty, kdybyste tréninky flákali.

Další díl vám bude užitečnou pomůckou při výběru správné obuvi, která vašim nohám při běhání neublíží. 

Fotografie publikována se svolením Andy Newson, Serge Bertasius Photografy Photography/FreeDigitalPhotos.net