zázračná chia semínkaByl by skutečný hřích nevzpomenout na chia semínka, která jsou označována za super potravinu. Chia semínka nebo také šalvěj hispánská patří mezi velmi silné antioxidanty, zdroj nenasycených mastných kyselin omega 3 a 6. Semínka jsou dobře stravitelná a hydratují tělo až 5 hodin, díky schopnosti nasát vodu a až desetinásobně zvětšit hmotnost. Semínka v kombinaci s vodou vytváří gel, který napomáhá hydratovat tělo zevnitř. Proto jsou velmi prospěšná a vítaná také u sportovců.

Pohled do historie

Chia semínka dokonce uctívali jak Aztéci, tak Mayové. Oba kmeny si jich vážili víc než zlato. Aztéci konzumovali totiž semínka vždy předtím, než vyrazili do boje a dodávaly jim energii a výdrž. Jsou rovněž nadité vitamíny A, B, E, D. Obsahují mangan, železo, fosfor, vápník, zinek, měď, draslík, notnou dávku vlákniny a protein.

Léčivé účinky chia semínek

  • Zlepšují funkci trávicího systému
  • Pomáhají při snižování tělesné váhy
  • Udržují rovnováhu hladiny cukru v krvi
  • Pomáhají proti zánětům střev
  • Chrání před volnými radikály
  • Zlepšují mentální funkce
  • Upevňují kardiovaskulární zdraví
  • Zvyšují vytrvalost a energii

Kde všude se dají chia použít v kuchyni

  • Do polévek
  • Dezertů
  • Nápojů
  • Pečiva
  • Salátů
  • Jogurtů

Fotografie: Chia Seeds Author:Health Gauge licencována pod CC BY 2.0./ www.flickr.com