chytré rady pro rychlý spánekPokud občas nemůžete usnout, ačkoliv se o to snažíte, co se jen dá, zde je pár triků, po kterých zaručeně usnete.  Existuje mnoho důvodů, proč zrovna nemůžete usnout, i když je potřeba spát. Stres je jeden z nejhlavnějších důvodů, proč se tak děje. Nicméně, stres není jediným faktorem. Někdy za to může nepravidelné usínání. Tělo má své hodinky, které když zazvoní, je nutné je poslechnout a ulehnout do postele. Někdy se to stává i bez důvodu. Prostě se otáčíte z pravého boku na levý a stále se vám nechce spát.  Zde je pár osvědčených rad, které alespoň mě a mým známým vždy pomohlo.

Četba knihy

Tak schválně, kolik z vás si vzalo nějakou knížku do ruky před čtením? Procentuálně to bude málo, jelikož mnozí z nás raději usednou k televizi, či počítači a koukají na seriály, filmy. Jenže světlo a teplo, které vydávají tyto spotřebiče právě nabuzují naše myšlení a my, ačkoliv byste rádi usnuly, něco vám prostě v tom brání. Jsou to ty myšlenky a pocity, které jste jako divák získal(a). Je sice pravda, že některým televize, či počítat pomáhá při usínání, ale tito musejí být fakt úplně jak psychicky, tak fyzicky vyčerpání. Nebo si vzali léky na spaní.

Meditace

Meditace je populární především v západním světě. My jakožto „východní blok“ máme zabudované jiné priority a hodnoty. Postupem času ale i u nás dochází ke změně životního stylu a mediace je jedna z pomůcek, které nám umožní hluboký, klidný spánek.  O meditace je všeobecně znáno, že je prevencí v boji proti poruchami spánku. Popravdě to stojí za vyzkoušení.

Píšete si deník?

Popadněte si tajný sešit, deníček, kde si píšete své momentální pocity, co jste dneska dělali a co byste rádi udělali v budoucnu. Je to dobrý způsob, jak odlehčit svým pocitům, citům, starostem. Psaní deníčku má opravdu mnoho výhod. Jednak vám pomůže rychleji usnout, můžete se cítit šťastnější, snížíte si hladinu stresu, a možná nalezete odpovědi pro vaše otázky.

Fotografie publikována se svolením od FrameAngel Photograpfy FreeDigitalPhotos.net