Co jíst při kojeníKaždá kojící žena by se měla zajímat o to, co jíst při kojení, neboť výživa kojících maminek je pro miminko velice důležitá. Žena prostřednictvím mateřského mléka dodává svému dítěti veškeré živiny důležité pro jeho správný růst i posílení imunity, a proto stravu při kojení rozhodně nelze opomíjet či snad brát na lehkou váhu. Jestliže kojíte, pak je náš dnešní článek určený právě vám. Prostřednictvím následujících řádků si společně prozradíme, co jíst při kojení a co je třeba zahrnout do jídelníčku kojící maminky, která tak nejen sobě, ale i miminku zajistí to nejlepší.

Co jíst při kojení, aneb zdraví maminky i miminka

Strava při kojení by klidně vydala na celou knížku, neboť je tolik důležitých živin a potravin, které mají hodně co mluvit do kvality zdraví maminek i miminek. My jsme pro vás seřadili ty nejdůležitější potraviny, které by ve vašem jídelníčku určitě chybět neměly. A které to jsou?

  • Meruňky

    Meruňky jsou proslulé vysokým obsahem vlákniny, vitamínů A a C i draslíku. Mimo jiné jejich konzumací zvýšíte tvorbu prolaktinu, což je hormon odpovědný za produkci mateřského mléka.

  • Losos

    Losos je výtečná ryba, na které si s chutí pochutnají nejen těhotné maminky, ovšem právě ony by na něj měly ve svém jídelníčku myslet. Je totiž dokázáno, že losos prospívá jak těhotným a kojícím maminkám, tak i jejich miminkům hned v několika směrech – kromě obsahu kvalitních bílkovin obsahuje velmi důležité zdravé tuky, které mají příznivý vliv na vývoj nervové soustavy dítěte.

  • Jogurt

    Jogurt obsahuje důležité proteiny a vápník, navíc posiluje imunitu a jen málokteré mamince by vadilo dopřávat si jej ve svém jídelníčku pravidelně. Dovolíme si jen doporučit sledovat, jaký jogurt si ve skutečnosti kupujete, neboť byste si pro sebe měly vybírat jogurty neobsahující konzervační látky, želatiny atd. Ideální volbou je čistý bílý jogurt, například přímo z farmářských trhů.

  • Sezamová semínka

    I sezamová semínka jsou proslulá pro vysoký obsah vápníku, mimo jiné obsahují i důležité železo, hořčík, fosfor, mangan a měď. Dodáme-li na závěr, že jsou nabité i vlákninou, pak si je s chutí dopřejete i vy!

Obrázek: pixabay.com