běháníBěháte občas v parku nebo kolem městského bloku? Nebo vám pravidelný pohyb nic neříká? Jestliže se chcete zbavit nadbytečných kilogramů, bude nejspíš nutné zařadit aerobní aktivitu do svého programu. Běhání tak představuje ideální řešení v boji s kilogramy navíc. Jestli držíte dietu na redukci hmotnosti a jíte málo, ztrácíte sice na váze, ale zároveň přicházíte o svalovou hmotu. Pokud se však stravujete racionálně, dodáte svému tělu energii a potřebné živiny. Nebudete se trápit hlady, a přesto budete útlejší. Když ke zdravé stravě přidáte i pravidelný pohyb, půjde vám hubnutí lépe. A jako bonus budete ve skvělé fyzické kondici. To už za tu námahu stojí-nebo ne?

Příroda nebo běžecký pás?

Každý z těchto způsobů má své výhody i nevýhody. Běh venku je zároveň balzám na duši. Pokud běháte v přírodě někde na lesní cestě je to jiné než v tělocvičně. Vzduch je čerstvý a tráva či lesní cesta tlumí oproti asfaltu nárazy. Běhání ve městě, je ohroženo znečištěným vzduchem a nárazy při dopadu chodila na asfalt, jsou tvrdší. V takovém srovnání je potom lepší volba běh na běžícím pásu. Také podzim a zima, kdy počasí nenahrává venkovním aktivitám, je volba snadnější. Otravné to může být v létě, kdy to více láká ven, než do vnitřních prostor. Jednoduše řečeno je lépe kombinovat sportovní aktivity na vnitřní i venkovní. Řídíme se podle počasí a příležitosti. Rozdíly můžeme nalézt i v pružnosti. Běžecký pás ve srovnání s betonem či asfaltem pruží. Proto jsou při běhu na páse rovnoměrně zatěžovány některé úpony, šlachy a svalové skupiny. Zejména to jsou achilovky a úpony kolem hlezenních kloubů (kotníků). Možná i pocítíte mezižeberní svaly. Pás vrací úder a tím dochází k rozechvění zátěžových svalových skupin. Ty při klasickém běhání venku v činnosti nejsou.

Fotografie publikována se svolením stockimages Photography/ FreeDigitalPhotos.net