cvičeníTai chi je kombinace přesných pohybů těla, hlubokého dýchání a vnitřní energie. Tradice tohoto cvičení je starší než 400 let. Sestavy založené na kruhových pohybech se předávali čínskou generací Čchen. Dnes představuje jednu z nejvyhledávanějších forem cvičení.

Cvičení vycházející z filozofie

Taoistické tai chi vychází z filozofie, za samotného tvůrce sestavy je také považován filozof Chan San Feng. Podstata filozofie, kterou Chan San Feng podporoval, byla založena na splynutí s přírodou a na snaze pochopit ji. Cvičení je dokonalé, mistrovské.

Pro koho je tai chi určeno?

Tai chi může cvičit kdokoliv, nezáleží na tom, zda je vám 20 nebo 70. Dokonce ani nezáleží na tom, zda máte problém s klouby nebo svaly. Cvičit jej mohou i lidé na vozíku. Při tai chi najdou všichni klid, čas na relaxaci.

K čemu je tai chi dobré?

Tai chi, jak již bylo zmíněno, představuje také formu bojového umění. Jedná se hlavně o umění sebeobrany. Kromě toho se jedná hlavně o cvičení, během kterého dochází k rozvoji rovnováhy a stability lidského těla. Tímto cvičením lze tedy předcházet degeneraci páteře.

Další vliv na lidské zdraví

Tai chi má kladný vliv na naše plíce. Podporuje jejich správnou činnost, při tomto cvičení se lze naučit správně využívat plíce, aby to bylo co nejefektivnější. Kromě toho je při cvičení posilován i kardiovaskulární systém.

Bolest odezní a nevrátí se

Tai chi je doporučeno cvičit i těm, kteří mají bolesti hlavy nebo zad. Během cvičení bolest rozdýcháte, uvolníte a časem už si nebudete pamatovat, že vás někdy trápily podobné problémy.

Obrázek: pixabay.com