cvičeníCvičení s PET láhvemi určitě nenahradí cvičení s činkami a různou váhou, nicméně se jedná o možnost, jak si zacvičit pokud zrovna nemáte čas běžet do „fitka“. Rovněž se jedná o skvělou příležitost pro ženy, které například tráví veškerý svůj volný čas s malými dětmi na mateřské dovolené. PET láhve vám mohou posloužit i v době, když si dítě hraje nebo spí. Sama jsem se  o tuto možnost začala zajímat v době, když nebyl čas navštívit sportovní centrum. Internet představuje bohatý zdroj nápadů a inspirace. S PET láhvemi zvládnete mnoho cviků stejně, jako s činkami. Procvičit díky nim můžete celé tělo, nejen paže.

Cviky na břicho s pomocí PET láhví

Sedněte si na podložku či složenou deku a mírně zdvihněte nohy nad podložku. Uchopte do rukou PET láhev a pomalu pokládejte láhev z jedné strany na druhou. Stejné cvičení se provádí i s míčem. Pokud si budete chtít tento cvik učinit složitější – mezi stranami ještě láhev zdvihněte nad hlavu. Obecně platí, že PET láhev na 1,5 l má 1,5kg.

Další cvik na břicho je, že se položíte na podložku a natáhnete ruce za hlavu, uchopíte PET láhev. Zvednete jednu nohu a PET láhví se snažíte přiblížit noze a pak nohu vyměníte. Vhodné je opakovat cviky po 15 až 20 a 3 série. Ze začátku raději méně a postupně přidávat. Mezi cviky na břicho si můžete vložit cviky na zadek či ruce.

Cviky na nohy a zadek s PET láhvemi

Uchopte do každé ruky PET láhev plnou vody a dělejte dřepy. Pokud jich zvládnete 50 – tak klidně udělejte 50 dřepů.

Opět uchopte PET láhve do rukou a dělejte výpady. Na každou nohu 20x a pak opět dřepy a zase výpady. Celkem 3x a počet cviků si upravte postupně podle toho, kolik budete zvládat.

Lehněte si na podložku a položte si PET láhve na podbřišek a zvedejte pánev a opět pokládejte na zem. Zde také zkuste vydržet 20 cviků po třech opakováních.

Cviky pro ruce s PET láhvemi

Pro tuto část vám pod článek vložím video. Cvičit s PET láhvemi je docela legrace a nejde o nic těžkého, ale zapotit se můžete pořádně! Zde je spousta cviků stejných, jako při cvičení s činkami. Celé tělo včetně rukou procvičíte také u tance. Pokud milujete tanec, pusťte si hudbu, uchopte PET láhve a tancujte, přičemž budete různě mávat PETKAMI. Nejen, že se vyblbnete, spálíte kalorie, ale posílíte svalstvo. Tanec s PETKAMI na youtube najdete pod jménem Tiffani. Tato snědá kráska to umí rozproudit. Rozhodně nečekejte, že z vás bude ARNOLD, ale lepší, než nedělat nic. Mimochodem cvičit můžete také u sledování seriálu. Usaďte se do křesla a uchopte PETKY – můžete upažovat, předpažovat, kroutit rukama. Po chvíli láhve položte a zvedejte nohy tak abyste hezky pocítily napětí v břiše.

Fotografie publikována se svolením David Castillo Dominici Photography/FreeDigitalPhotos.net