zdravý životní stylZdravý životní styl. Neustále se o tom hovoří, píšou články a ty nám pomáhají najít, tu správnou cestu k lepšímu, zdravějšímu životu. Pro někoho z nás je zdravý životní styl součásti běžného života, pro někoho zase dlouhá cesta k vysněnému cíli, a pro jiné zase jen prázdná slova vypuštěná do vzduchu. Ale každý chce prožít krásný, dlouhý život, bez starostí, problému, bolesti. Zapomínáme ale jeden důležitý fakt. A to je, že i když chceme něco proto udělat, musíme konat, a ne jen mluvit.

Zdravý životní styl má své desatero.

Pokud se ho budete alespoň trochu držet, bude se vám o to snadněji žít. Zdravě žít.

Zdravý jídelníček

Nejdůležitější ve vašem životě. Strava musí být pestrá, vyvážená, zdravá. Obsahuje tolik cenných minerálů a vitamínů, které vaše tělo nutně potřebuje. Máte-li nedostatek těchto živin, tělo si o ně řekne samo. Buď jste unavení, kůže je nezdravé barvy, bolí vás snad každá kost, či sval ve vašem těle. A v neposlední řadě jste nemocní. Na trhu existují spousty potravin, ať už jsou čerstvé, či konzervované, ale také různé vitamínové doplňky. Chcete-li začít se správnou zdravou výživou, měli byste se poradit s odborníkem. Jednak má cenné zkušenosti, ale také přehled o nejlepších, možných surovinách na trhu.

Pravidelnost

Toto slovo nemáte příliš v lásce. Je to tím, že jste dostatečně vytížení ale také i proto, že nemáte rádi příkazy, rozkazy. Musíte to chtít sami. Začátky jsou těžké, ale překonáte-li start, potom konec bude o to krásnější. Ten, kdo pravidelně sportuje, zdravě se stravuje, rychleji se vyléčí z různých nemocí, rychleji překoná jakoukoliv překážku v životě, jsou šťastnější, zdravější, spokojenější.

Zdraví pod kontrolou

Kdo je nejlepším kontrolorem vašeho zdraví? VY. Vy sami dobře víte, jak se cítíte, kdy a jak si potřebujete odpočinout. Další pomocníkem je váš lékař. On ví, jak vám má pomoc nejen při zdravotních, ale i psychických potíží.

Spánek

Spánek je důležitý zdroj, pro vaši energii. Spát byste měli v průměru 8 hodin, v klidné, temné místnosti. Nepřicházeli spánek, dopřejte si teplejší bylinou koupel, mátový čaj, ale také pusťte si relaxační hudbu.

Tělo potřebuje tekutiny

Ideální pravidelný příjem tekutin je kolem 2 litrů. Naše tělo vykonává určité aktivity, kdy spaluje přebytečné tuky, škodlivé látky vylučuje z těla ven. Aby správně fungovaly naše orgány, potřebují právě k tomu vodu. Ten, kdo nepravidelně pije, riskuje své zdraví.

Závislost

Závislost je jeden z předních přátel ale i nepřátel životního stylu. Nepřítelem jsou nezdravé potraviny, pití, ale také kouření, návykové látky. Tyto závislosti jsou těžko odbouratelné, ale dají se překonat, odbourat. I když váš mozek vám bude stále říkat: „ to chci, to musím“. Zkuste ho překonat.

Překonej sám sebe

Člověk je často vystaven velikému stresu, nedostatku spánku, rušného života, a vy máte potom nejrůznější psychické, ale i zdravotní problémy. Uvědomíte-li si, co je ve vašem životě to „NEJ“, jste na dobré cestě překonat cokoliv, kdykoliv.

Neočekávané životní situace

Nikdo z nás neví, kdy a jak přijde ta zásadní událost, která může ovlivnit, změnit váš život. Ať už je to radostná zpráva, ale také ta bolestná. Bolest, která se vám nejvíce zaryje do srdce, ale i do mysli. Musíte jít dál, i když to nebude jednoduché. Člověk není robot, ale živá bytost.

Relax                

Dopřejte vašemu tělu odpočinek, klid. Projděte se lesem, načerpáte nejen čerstvý vzduch, ale i mnoho pozitivní energie. Nemusí to být jen procházka, ale také koupel, masáž, sport.

Psychická pohoda

Vaše psychika musí být vyrovnaná. Musíte se cítit šťastní, plné pohody, radosti. Láska vás pohladí na duši, ale také vám dodá zdroj elixíru mládí.

Fotografie publikována se svolením Stockimages  Photography/FreeDigitalPhotos.