Jak na efektivní práci z domu

Kanceláře se postupně vyprazdňují a stále více firem umožňuje svým lidem práci z domova. Takový způsob práce má své výhody i nevýhody. Jednou z nevýhod je i snížená koncentrace, menší pracovní nasazení a náklady na tvorbu vhodného pracovního místa. Jak levně vytvoříte vhodné místo pro práci, abyste podali maximální výkon? Máme pro vás pár tipů. 

Proč se rozmáhají “home offices”

Nastupující generace zaměstnanců má vyšší nároky na individuální organizaci času. Chce více cestovat a žít flexibilní život. Jednou z možností, jak toho alespoň částečně dosáhnout je práce z domova. Díky ní zaměstnanec získává možnost organizace času podle svých potřeb. „Home offices“ mají několik výhod i pro zaměstnavatele – jednou z nich je například úspora za provoz kancelářských prostor. 

Předpoklady pro práci z domova

Na prvním místě je vaše povaha. Každý z nás preferuje jiné pracovní prostředí a někomu může naopak práce z domu působit potíže. Pro ty z vás, kteří nepotřebují kolektivy a náplní jejich práce nejsou neustále meetingy, může být „homeoffice“ novým standardem. 

 Aby byla kvalita odvedené práce z domova stejně efektivní, jako ta v kanceláři, měli byste dodržet několik pravidel. Základem je vhodné pracovní místo. Vyhráli jste, pokud vlastníte nevyužitou místnost. Přetvoření prázdného pokoje do pěkné kanceláře je totiž jednoduché a navíc nemusíte dělat žádné kompromisy. Více pravděpodobné je však vyčlenění menšího místa v již zařízených místnostech. 

Pracovní koutek pro vaši efektivitu

Přemýšlíte, kam pracovní stůl se vším potřebným umístíte? Zaměřte se na obývací pokoj nebo kuchyni. Velkým obloukem se vyhněte ložnici. Odborníci doporučují, aby ložnice sloužila odpočinku a relaxaci a nespojovali jste si ji s čímkoliv jiným, tedy ani s prací. 

 Při hledání vhodného pracovního místa se snažte myslet na jeho oddělení od zbytku místnosti. pozitivní efekt bude veliký. Vy se bude moci nerušeně zahloubat od práce, aniž byste někoho rušili nebo někdo rušil vás. 

Oddělujeme pracovní prostor

Pro vyhrazení pracovního místa využijte chytře umístěný nábytek. Například posuvnou stěnu s regály. Ta nezabírá příliš mnoho místa, dobře slouží svému účelu a při troše šikovnosti do ní schováte všechny pracovní pomůcky. Díky papírovým krabicím či stále více populárním proutěným košům se na první pohled zbavíte všech smluv, šanonů, ale i tiskárny, včetně náhradních náplní a papírů

Posviťte si na práci

Centrální světlo osvětlující místnost je pro vaši práci nedostačující. Zapomeňte na něj, jako by nebylo. Snažte se svůj koutek umístit k oknu, kam bude alespoň část dne dopadat přirozené světlo. To je pro pozitivní náladu a zdraví našich očí důležité. někdy to však nejde, pak nezbývá než sáhnout po osvětlení umělém. 

 Ideálním řešením je velká nastavitelná stolní lampa, kterou snadno přizpůsobíte aktuálním potřebám. Jiné světlo totiž oceníte při práci na PC a jinou při čtení papírových dokumentů. Světlo se navíc mění i během dne, nebojte se stolní lampou neustále pohybovat. 

Dopřejte si kvalitní stůl a židli

bez ohledu na to, kde si svoje pracovní místo vytvoříte, myslete na své zdraví a na množství času, které při práci strávíte. Chcete-li se cítit komfortně a neničit si záda, investujte do kvalitní polohovatelné židle a nezapomeňte ani na správně vysoký a hluboký stůl. 

 Židli nekupujte přes internet. Raději do výběru investujte trochu svého času a naživo si několik židlí zajděte vyzkoušet. Prodejce vám dokáže poradit a doporučit ideální produkt, aniž byste museli hodiny studovat veškeré důležité parametry. U stolu se koupě přes internet nebojte. Stačí si spočítat, jak velký by měl být a po těchto rozměrech se koukat při výběru.

Kde ušetříte

Zřizování domácí kanceláře vždy něco stojí a málokdo má neomezený rozpočet. Máme pro vás proto několik tipů, kde zvládnete ušetřit. 

 Nábytek nemusí být nový. Svému účelu dobře poslouží i ten “z druhé ruky”. Nákup takového vybavení není dnes žádná ostuda a pokud hledání pěkného kancelářského nábytku věnujete čas, nikdo nepozná, že není úplně nový. 

 Ušetřit zvládnete i na samotném provozu kanceláře. Dobrým příkladem jsou tiskárny, bez kterých se pravděpodobně neobejdete. Při výběru vhodné tiskárny zvažte, zdali kromě tisku oceníte i další funkce, jako jsou skenování nebo kopírování. V takovém případě by totiž pro vás bylo vhodné multifunkční zařízení. Před nákupem se dobře podívejte, kolik stojí originální náplně do tiskárny. Možná zjistíte, že bude lepší, když se zaměříte na neoriginální, tzv. kompatibilní tonery (laserové tiskárny) či cartidge (inkoustové tiskárny). Často totiž narazíte na levnou tiskárnu, která má však drahé náplně. 

 Vše důležité již máte, nyní přišel čas na dekorace a zútulnění celého prostoru doplňky a dekoracemi. Doporučujeme to s nimi nepřehánět, ať vám zbude místo na hrníček s kávou nebo čajem, bez kterých to často prostě nejde. 

Obrázky: pixabay.com

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.