hubnutí a činkyPředstavte si, že chcete zhubnout významné množství kilogramů. Většinu žen hned napadne změna jídelníčku a okamžitě přechází na nějakou zaručenou dietu. Mezi další rozhodnutí patří i zařazení pohybových aktivit. Myslíte, že je vhodné do aerobního cvičení zařadit i cviky s činkami?

Odpověď je předem jasná. Samozřejmě, že ano. Činek se skutečně bát nemusíte ani v případě, že je vaším cílem pouze zhubnout. Při hubnutí je vaším cílem zbavit se podkožního tuku a ne nabrat svaly. Ale metabolicky aktivní svalstvo pomůže dosáhnout primárního cíle. Zátěž na svaly totiž zvýší úroveň klidového metabolismu a tak budete spalovat více kalorií během celého dne a to dokonce i tehdy, pokud nebudete zrovna cvičit. Pokud jste s činkami nikdy předtím necvičili, doporučuje se začít na lehkých váhách. Osobně jsem začínala s činkami 1 až 2 kg a na některé cviky 4kg. S postupem času budete schopny zvýšit intenzitu i trvání celého tréninku, což povede k většímu počtu spálených kalorií. Na začátku byste měli začínat s takovou váhou, při které budete mít dost sil zvládnout dvě série po 15 opakování. Cvičit nezapomínejte celé tělo, včetně nohou, břicha i zadku. Také horní část těla je důležitá a nemusíte mít obavu, že z vás bude „kulturistka“. U žen tento proces trvá mnohem delší dobu, než u mužů. Vy si jen posílíte své tělo, které ve finále bude pevnější. Jen si vezměte, kolik trápení a úsilí stojí vytvarovat bříško nebo zadek. Takže se činek vůbec nemusíte obávat. K tomu, abyste vypadala, jako kulturistka, byste navíc musela jíst ještě fitness stravu doplněnou o protein a jiné doplňkové preparáty.

Cviky pro spodní část těla

Pro spodní část těla se výborně hodí dřepy, výpady, výpony nebo cvičení na strojích. To je vhodné i pro zpevnění zadečku. Břicho posílíte pomocí sklapovaček, zdvihání nohou do výše a jiné cviky na břicho. Co se týká spodního bříška, to je vždy dlouhodobý proces spojený se správným stravováním.

Cviky pro horní část těla

Na horní část se hodí tlaky na ramena, upažování, bicepsové zdvihy, tricepsové extenze, přítahy a také rozpažování na hrudník.

Na co nezapomínat

Před každým cvičením si dejte malou zahřívací rozcvičku a po každém tréninku by měl následovat strečink, který zlepší vaši pružnost a také sníží bolestivost svalů. Pokud chcete spojit kardio cvičení a posilování, absolvujte ho po cvičení s činkami. Mnoho úspěchů, pevné zdraví i tělo a shozených kileček.

Fotografie publikována se svolením stockimages Photography/ FreeDigitalPhotos.net