Jediný cvik bez pohybuUrčitě už jste slyšeli název pro cvik „deska“. Jde o jeden z nejpopulárnějších a rovněž velmi efektivních cviků. Neovlivňuje pouze svaly na břichu, jak se mnozí domnívají, ale zapojuje i další důležité svaly. Pokud chcete mít hezké a pevné tělo, stačí, když budete tento cvik provádět 5 minut každý den. Po nějaké době budete sami překvapeni výsledkem. Nečekejte však zázraky za týden. U někoho budou první výsledky viditelné za dva až tři týdny a u jiných za dva měsíce.

Začínejte s kratší dobou

Podstatou cviku je, že se jakoby vznášíte nad podlahou po dobu několika minut. Jestliže patříte k začátečníkům, budete mít co dělat už po 30 sekundách. Nepodceňujte tento cvik a klidně si jej zkuste a na vlastní kůži poznáte jeho intenzitu. Začnou se vám třást ruce, nohy a celé tělo. Udržet se opření o předloktí a špičky prstů nohou po dobu dvou minut není vůbec žádná legrace. Za tu dobu zapojíte a aktivujete mnoho svalů naráz. Zajistíte si tak pevnější záda, vytvarovaný zadek, menší a pevnější bříško, zpevníte ruce a zapojíte i stehna.

Jak cvičit desku?

Jde o cvičení, kde neprovádíte žádné pohyby. Základem je udržet správnou pozici po celou dobu a neprohýbat se.

Lehněte si na podlahu břichem a ohněte lokty, o které se opřete. Druhý konec těla – špičky prstů nohou rovněž zapřete o podložku. Tělo musí být vzpřímené v jedné ose od hlavy až k patě. Celá váha je přenesená pouze do loktů a prstech na nohou. Chodila, držte blízko u sebe – bude totiž složitější udržet si rovnováhu a tím zvýšíte tlak na svaly. Nohy musí být také rovné a pevné.

Lokty budou v úrovni pod rameny, snažte se udržet tělo vzpřímené, kolik to jen půjde. Napněte břišní svaly a vydržte. Nespouštějte zadek k zemi a neprohýbejte se. Buďte prostě, jako deska. Zadek nepovolujte až do konce cvičení. To aktivuje všechny svaly ve spodní části trupu.

Spodní část trupu jak bylo uvedeno, se nesmí prohýbat – nevystrkovat zadek ven ani nespouštět boky k podlaze. Přesto, že budete napnutí, jak struny nezapomínejte správně dýchat! Stejný cvik lze provádět i s pomocí velkého míče na cvičení. Místo o podlahu se opřete o něj. Jinak platí stejná pravidla, že se nesmíte prohýbat.

Fotografie publikována se svolením phasinphoto Photography/FreeDigitalPhotos.net