raw foodMnozí z nás ani netuší, co si mají pod tímto pojmem představit. Jedná se o formu stravování bez tepelného použití. Tyto jídla jsou velmi oblíbena mezi vegetariány, vegany. Rychlá, snadná příprava bez ztráty cenných vitamínu a minerálních prvků. Nejbohatší zdroj pro naše zdraví.

Příprava probíhá buď mixováním, sušením, klíčením. Nejedná se tedy o dlouhý proces přípravy, ale když už chceme, aby jídlo vypadalo dobře a chutně, musíme něco málo proto udělat.

Základem jsou

Kvalitní spotřební vybavení

Jsou to především mixéry, které správně a chutně namixují několik složek potravin najednou

Odšťavňovače: díky nim získáme lahodné, bohaté šťávy

Sušičky: ovoce, zeleninu často sušíme pro delší uchování

Kuchyňský robot: snadno a rychle rozmixují tužší potraviny

Kvalitní potraviny

Pokud chceme zdravě a kvalitně jíst, měli bychom nakupovat kvalitní potraviny, nejlépe bio potraviny. Jsou šetrné nejen k životnímu prostředí, ale mají i výbornou chuť a často obsahují více minerálních prvků, než v konvenčních potravinách.

Je to především ovoce (švestky, hrozny, jablka, jahody, ananas, banán, meloun, mango, papája brusinky …), zelenina (špenát, zelí, mrkev, cukety, papriky, rajčata), ale i bylinky (máta, meduňka, koriandr).

Co z nich můžu připravit?

Předkrmy, nápoje, saláty, deserty, polévky, hlavní jídla.

Jaký má vliv na naše zdraví?

Kvalitní a dostatečný příjem vitamínu a jiných minerálů. Působí pozitivně na trávicí trakt, díky němuž se naše tělo rychle a snadno čistí, zlepšuje krvetvorbu, působí na naši nervovou soustavu (jsme méně unavení, máme méně stresu), posiluje imunitní systém a v neposlední řadě, je to prostředek k hubnutí.

Rychlý recept – Brokolicová pomazánka

Potřebujete k tomu: 1 čerstvou brokolici, 2 stroužky česneku, špetka soli, pepře, trochu petržele, 1 zralé avokádo. Všechny suroviny umixujeme, aby vznikla tuhá kašovitá konzistence. A můžeme mazat buď na krekry, nebo jiné cereální pečivo.

Fotografie publikována se svolením Apolonia  Photography/FreeDigitalPhotos.