krankingJogging, spinning, běžící pásy, chůze, skoky přes švihadlo spojuje jedno společné. Zaměřují se výhradně na spodní část těla. V případě, že se věnujete některé z výše uvedených aktivit, vás pravděpodobně zajímá, jak zapojit i tu část horní.  Proto dovolte, abych vám dnes představila sportovní aktivitu zvanou Kranking.

Zapojení horní části těla

Dnešní článek se týká krankingu a jde o speciální kolo sestrojené tak, aby zapojilo i tu horní část těla. Jde o velmi účinné skupinové kardiovaskulární cvičení. Myslím, že pokud se cvičení střídá, je malá šance, že vás omrzí. Kranking je skvělé cvičení které je ideálním doplňkem k vašim běžným aktivitám, protože zde jednak spálíte kalorie, ale navíc posílíte horní část těla. Cvičení probíhá na přístroji podobnému kolu, které se dá pohánět pouze rukama. Právě v tom je ten hlavní rozdíl od ostatního cvičení, kde je zapojena většinou pouze spodní část a nohy. Během cvičení, stejně jako u spinningu dohlíží na vás lektor za přítomnosti rytmické hudby, která vás povzbudí. Jelikož se však jedná o docela novou věc, nenajdete tento přístroj všude, ale spíše ve větších fitness centrech. Nebude to však trvat věčně a časem ho nejdete i v těch menších.

Zábavná změna

Říká se, že jsou ženy vybíravé, pokud se jedná o činky a ty se jim příliš zvedat nechtějí. Nevím, co je na tom pravdy, protože osobně mám činky nejraději. Ale rozhodně bych malou změnu uvítala. Tento skupinový kardio trénink se cílí hlavně na ramena, ruce, břišní svaly, krk a svaly trupu. Nezapomínejte, že nejde jen o posilování, ale díky krankingu spálíte i velké množství kalorií a celkově působí pozitivně na kardiovaskulární systém. Pokud vás trápí bolesti zad je to ideální řešení, jak zpevnit a protáhnout tělo. Nemusíte se ani strachovat, že by vám narostly extrémní svaly. Jde především o točení kliky, takže svalová hmota nenarůstá, jen zpevňujete. Co vás však může potěšit je, že se ztrácí podkožní tuk a sval díky tomu získá atraktivní vzhled.

Pro koho je kranking vhodný

U každého cviku je důležité jeho provedení a technika. Jen tak si zajistíte požadovaný výsledek v určitém časovém rozmezí. Během cvičení vás povede zkušený a certifikovaný lektor. Začátečníci mohou dělat chybu ve vytáčení loktů do nesprávných úhlů. Rovněž je dobré se zaměřit na správné držení těla a vyvarovat se různých zlozvyků. Výhodou této sportovní aktivity je, že ji může cvičit kdokoliv bez ohledu na věk. Mezi další výhody patří, že toto cvičení mohou provádět lidé, které trápí problémy se spodní polovinou těla, jelikož ji nemusejí zapojovat. Ať už jsou to špatná kolena či jiné potíže.

Fotografie: Krankcycle Author: Juan Pablo Olmo licencována pod CC BY 2.0./ www.flickr.com