mléčná dietaMléčná dieta patří mezi krátkodobé a jednostranné diety, kde stravování probíhá 5x denně po 3 hodinách. Tato dieta je založena na konzumaci potravin s vysokým obsahem bílkovin. Je založena na konzumaci mléčných výrobků, ovoce, zeleniny a masa. Umožňuje zhubnout poměrně dost kilogramů v krátkém čase. Zkušenosti s touto dietou se různí, ale je považována za jednu z nejoblíbenějších. Je to zejména proto, že lidé mají mléčné výrobky rádi. Musíte však počítat s tím, že pokud po dokončení diety začnete nezdravě jíst a přecpávat se, bude mít jojo efekt.

Připravte se na velký úbytek váhy

Jelikož se jedná o poměrně velký úbytek váhy, doporučuje se držet maximálně 1x ročně. Tato dieta byla původně vytvořena pro lidi, kteří mají omezený pohyb a jejich energetický výdej je malý. Proto se zásadně nedoporučuje u této diety provádět těžší fyzickou činnost. Pokud pravidelně cvičíte, zapomeňte na tento druh diety. Původní mléčná dieta je sestavena na 13 dní, ale existují i 8 denní a 16 denní varianty. Po dosažení výsledku je potřeba přejít na pravidelné stravování 5x denně. Nepřejídat se a zařadit i pohyb. Rovněž nezapomínejte dodržovat pitný režim, který se skládá z čisté neperlivé vody a neslazených čajů. Káva je povolena pít v době, kdy se má pít mléko. Pokud trpíte alergií či intolerancí laktózy nebo mléčných bílkovin, nezkoušejte tento typ diety! Nepřekračujte rovněž doporučenou dobu.

Mléčná dieta – rozpis jídelníčku

  1. Den: 250ml plnotučného mléka 5x denně
  2. Den: bílý tučný jogurt, 150g tvarohu, 150g vařeného masa, 250g tvarohu, 2 vejce a čaj
  3. Den: 100g ovoce, 100g zeleniny, 100g salámu, 250ml mléka, 150g vařeného libového masa
  4. Den: bílý tučný jogurt, 250ml mléka, 100g zeleniny, 100g zeleniny, 100g salámu a čaj
  5. Den: 100g zeleniny+2 vejce, 100g ovoce, 100g tvarohu, 100g ovoce, 100g zeleniny +kefír
  6. Den: 100g šunky, 100g ovoce, 100g tvarohu, 100g vařeného masa, 250ml kefíru
  7. Den: 2 vejce, 100g ovoce, 100g tvarohu, 100g vařeného masa, 250ml mléka
  8. Den: 200g ovoce, 200g zeleniny, 200g ovoce, 200g zeleniny, 200g ovoce
  9. Den: 250ml plnotučného mléka 5x denně
  10. Den: bílý tučný jogurt, 150g tvarohu, 100g salámu, 250ml mléka, 150g vařeného masa
  11. Den: 100g ovoce, 100g zeleniny, 100g salámu, 250ml mléka, 150g vařeného masa
  12. Den: bílý tučný jogurt, 250ml mléka, 100g zeleniny, 100g zeleniny, 100g salámu a čaj
  13. Den: 100g zeleniny + 2 vejce, 100g ovoce, 100g tvarohu, 100g ovoce, 100g zeleniny + kefír

Fotografie publikována se svolením marin, Photography/ FreeDigitalPhotos.net