Početí miminka není žádná věda. Každý z vás jistě ví, že děti nenosí čáp a co jejich narození skutečně předchází. V životech většiny žen je těhotenství naprosto přirozeným obdobím, na které se spousta z nich těší a celá řada početí miminkamaminek nadšeně tvrdí, že právě toho období pro ně bylo jedno z nejkrásnějších v jejich životě. Rozhodně ale není od věci připravit na něj nejen svou mysl, ale i organismus. Zvláště ženám, které se setkávají s problémy s otěhotněním, je doporučována důkladná příprava na početí, jež dokáže zvýšit procento úspěšnosti. S přípravou jako takovou je třeba začít přibližně 3 měsíce před tím, než se vůbec pokusíte zasadit semínko do jamky. Milé budoucí maminky nebojte se, není toho mnoho a nečeká vás seznam úkolů dlouhý jako týden před výplatou. A co byste rozhodně měli udělat?

  1. Navštivte svého gynekologa

    Kromě pravidelných prohlídek se v tomto období objednejte ke svému lékaři. Během preventivního vyšetření se případně přijde na skryté potíže, díky kterým by mohlo být zabraňováno v samotném početí, či by to komplikovalo průběh těhotenství. Takhle o případných strašácích budete vědět, můžete s nimi počítat či je dokonce vyřešit.

  2. Konec s antikoncepcí

    Každý lékař by vám řekl, že tělu trvá zhruba 3 měsíce, než se po dlouhodobém užívání antikoncepce dokáže vrátit do normálního stavu. Samozřejmě jedná se o individuální záležitost, to znamená, že u každé ženy může tato doba trvat více či méně, ale ve většině případů to skutečně trvá okolo 3 měsíců. Antikoncepci proto vysaďte a netrapte se, když se nezadaří již za měsíc – je to úplně normální.

  3. Kouření a pití alkoholu je přísně zakázáno!

    Kouření i alkohol negativním způsobem ovlivňují vaše šance na početí. Obojí ze svého života vylučte a smiřte se s tím, že si zkrátka určitý čas nezapálíte ani se nenapijete nějakého z lahodných moků. Přestanete-li s dostatečným předstihem, odpadne tak riziko, že se vám po těchto neřestech bude stýskat během samotného těhotenství – a to bude ve prospěch nejen vás, ale i vašeho miminka.

  4. Začněte s pravidelným pohybem

    Pokud se již nyní nějakému sportu aktivně nevěnujete, určitě je dobré si nějaký vybrat a pomalu s ním začít. Díky pravidelnému pohybu snížíte hladinu kortizolu – stresového hormonu – který se na brzkém početí miminka určitě nepodílí, ale zároveň si posílíte fyzičku a kardiovaskulární systém.

  5. Víte, co jíte?

    Svou pozornost zaměřte na dostatečné množství vitamínů, zeleniny, ovoce, bílkovin a antioxidantů. Je třeba si uvědomit, že nyní již nejíte jen sama za sebe, ale i vaše miminko jistě ocení vaši snahu jíst pokud možno co nejvíce zdravě. Zkrátka začněte přemýšlet nad tím, co vlastně jíte. Určitě tím nic nezkazíte.

Fotografie publikována se svolením Hin255 Photography/FreeDigitalPhotos.net