relaxaceRelaxace je důležitá pro odpočinek, uvolnění celého těla a pozitivní náladu. Zpomalíte svůj dech, sníží se vám krevní tlak. Dokonce správnou relaxací potlačíte i bolest zad nebo jiných partií. Právě teď relaxaci uvítají studenti vysokých škol, kteří mají zkouškové období, ale samozřejmě není jen pro ně! A jak vlastně relaxovat?

Vana

Dopřejte si odpočinek v horké lázni. Připravit si ji můžete mnoha způsoby. Ať použijete pěnu do koupele, koupelový olej nebo sůl, všechny tři metody vám pomohou uvolnit svaly a ulevit i vaší hlavě. Odbouráte stres a zaženete myšlenky na školu a práci. Samozřejmě může někomu vadit vůně některých produktů, proto je vhodné pořídit si vzorky a zkoušet, co pro vás bude nejlepší.

Postel nebo podložka

Relaxovat můžete ale také v pokoji. V posteli nebo na podložce na zemi, každému vyhovuje něco jiného. Pokud si vyberete podložku na zemi, dbejte na to, aby vaše páteř byla narovnaná. Je vhodné dát si pod hlavu malý polštářek. Navíc může jít od země větší chlad, proto nezapomeňte svetr nebo deku. Cvakání zubů zimou vaše tělo určitě neuvolní.

Vždy pamatujte také na to, že správná relaxace by měla probíhat v přítmí. Je vhodné šetřit energií a vytáhnout svíčky, které mohou být zároveň aromatické.

Správná hudba

Nemusíte nutně relaxovat v tichém pokoji. Lze koupit i speciální CD s hudbou určenou přímo pro relaxaci. Můžete si vybrat mezi zvukem deště, větru v lesíku nebo třeba hrou na klavír.

Mazat, mazat, mazat

Dalším tipem, který není k relaxaci nutný, je namazat si tělo hutnějším krémem nebo tělovým olejíčkem. Některé z takových produktů jsou opět určeny přímo k relaxaci. Zahřejí vaši pokožku a zároveň uvolňují příjemnou vůni. Navíc si budete jisti, že po relaxaci bude například olejíček dobře vstřebaný.

Samozřejmě taková relaxace neprobíhá pět ani deset minut. Dopřejte vašemu tělu alespoň třicet minut tohoto klidového režimu.

Fotografie publikována se svolením koko-tewan. Photography/FreeDigitalPhotos.net