semínkaO tom, jak zdravá a důležitá jsou chia semínka pro lidský organismus si můžete přečíst zde. Dnes zde představíme recepty, jak s nimi naložit a vytvořit si tak zdravou snídani nebo svačinu.

Chia, jogurt, ovoce

Prvním receptem bude zdravý jogurt. Nebude potřeba nic jiného než jeden bílý jogurt, jedna lžíce chia semínek, ovoce podle chuti a popřípadě med na oslazení.

Ideální je, když si tuto snídani či svačinku nachystáte den před konzumací, aby se chia pěkně nasákla vodou. Jinak je postup jednoduchý a zvládne ho každý: Jogurt dáme do misky, vmícháme do něj semínka. Ovoce můžete rozmačkat či rozmixovat. Také do nich můžete přidat i jiná semínka nebo oříšky. Rozmixované ovoce poté vmíchejte do jogurtu a je hotovo. Před samotnou konzumací lze ještě dozdobit ovocem v celku.

Puding

Druhým receptem bude puding. Na ten budeme potřebovat chia semínka (asi dvě lžíce), dva banány, med dle chuti, 450 ml mléka a skořici.

A jak na to? Chia semínka vsypte do misky a zalijte mlékem. Nechte je odstát asi na deset minut. Mezi tím si rozmixujte banány. Přidat můžete například i jablko. Ochuťte špetkou skořice, podle chuti doslaďte medem. Do mixéru poté nalijte i mléko se semínky. Mixujte, dokud nevznikne hmota bez hrudek a dejte do misky. V misce poté nechte puding pořádně ztuhnout v lednici nejlépe do druhého dne. Semínka nabobtnají a vytvoří pudingovou strukturu.

Samozřejmě před konzumací opět můžete dozdobit čerstvým ovocem – stačí přidat kolečka banánu, přidat piškot, posypat semínky či oříšky. Záleží jen na vás a na vaší chuti.

Dobrou chuť.

Fotografie publikována se svolením zole4 Photography/FreeDigitalPhotos.net