Tři tipy milostných partnerů – najdete se?

milostný párNalézt partnera, který nám bude vyhovovat po všech stránkách, není jednoduchý úkol. Zda se k sobě hodíte zrovna vy dva, se pokusil rozluštit profesor a spisovatel v jedné osobě Adam Grant. Ten se domnívá, že vaše osobnost rozhoduje o spokojeném partnerství. Na základě toho sestavil tři skupiny milostných partnerů, zkusíte najít, do které skupiny patříte vy?

První skupina jsou dárci

Ti jsou považováni za nejatraktivnější partnery. Většinou setrvávají v dlouhodobých vztazích. Do hlavních předností patří laskavost a obětavost. Dárci jsou osoby, které se zajímají o ostatní a umí je obdarovávat. Spisovatel Grant uvádí, že přijímají vztah jako příležitost, ale spoustu věcí si berou příliš k srdci. Často mívají pocit, že nesou zodpovědnost za fungující vztah. Své drahé polovičky nikdy z ničeho neobviňují. Pokud druhý partner jejich lásku i péči neopětuje, cítí se smutní. Brzy se v takovém vztahu začnou cítit vyčerpaně z neustálé snahy, aby vše fungovalo, jak má.

Druhá skupina jsou odběratelé

Jsou to partneři, kteří při dosahování svých vlastních cílů a zajištění vlastního komfortu, potřebují pomoc druhých. Pan Grant upozorňuje na charisma a grandiózní projev, kterým se tito lidé prezentují ve společnosti. Člověk označovaný za odběratele umí pracovat jak s davem, tak jednotlivcem. Má jasnou představu o tom, jak vést svého partnera k tomu, aby mu poskytl co nejvíce užitku. A to jednak v lásce, ale i jiných sférách. Většinou je odběratel motivován osobními zájmy. Do hlavních poznávacích rysů patří ochladnutí ve vztahu, když nabaží své touhy. Zjistí, že už partnera získal a více se snažit nemusí. Pak už jen koriguje, jak potřebuje.

Třetí skupina jsou obchodníci

Když obchodník učiní dobrý skutek, je v tom záměr. Vždy čeká, že něco dostane na oplátku. Funguje to však i obráceně. Pokud obchodníka někdo obdaruje, všelijak vymýšlejí, jak to zaonačit tak, aby nezůstali nikomu dlužní. Nejspíš to zní rovnocenně, ale obchodník ke vztahu přistupuje stejně, jako k obchodu. Ve vztahu s tímto člověkem, se nezřídka setkáte s větou tipu: Tenkrát jsem ti pomohl a teď je řada na tobě. Dále s vámi o obchodní transakci hovořit nebude. To neznamená, že je obchodník studený jako kámen. Tito lidé umí být velcí romantici a umí učarovat. Požaduje pouze, aby se mu dostávalo stejně, jako vám.

Jak do sebe zapadají jednotlivé skupiny

Ideální vztahy tvoří dárce s dárcem. Lidé žijící spolu v páru se mají podporovat navzájem, aniž by očekávali něco na oplátku. Partneři, kteří umí nezištně darovat, představují ideální ukázku toho, že to skutečně funguje. Potíž může nastat v momentě, kdy jeden z partnerů začne láskyplná gesta brát za samozřejmost! Tak se může dárce ocitnout v pozici obchodníka. Jelikož bude vyžadovat něco na oplátku.

Jak jsou na tom další kombinace? Nic není nemožné, pokud do vztahu vložíte slovo kompromis. Když obchodník nebo odběratel ve vztahu s dárcem neumí ocenit jeho snahu, začne být dárce vyčerpaný. Je logické, že investovat bez návratnosti člověka omrzí. Většinou to dřív nebo později dárce vzdá a odchází ze vztahu unavený. Je škoda, že většinou nemáme tušení, že existují tyto skupiny. Z průzkumů vyplývá, že životní styl, který je založen na laskavosti vede k harmonii. Pokud chcete mít pohodový vztah, doporučuje psycholožka Emma M. Seppala stát se dárcem. Střídání mezi těmito třemi skupinami je také možné, ale v zásadě by člověk měl být dárce.

Fotografie publikována se svolením photostock Photography/ FreeDigitalPhotos.net

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.