Ne nadarmo se říká, že příroda je jedním z nejúčinnějších antidepresiv, jelikož kombinace čerstvého vzduchu, vitamínu D, pohybu a krásných výhledů tvoří dokonalý koktejl pro fyzickou, psychickou i duševní pohodu. Proto pokud vám to jenom trochu vyjde, vyrazte o polední pauze na procházku, odpoledne si jděte zaběhat, naplánujte o víkendu výlet s rodinou do lesa a sami uvidíte, že příchod podzimních dní budete vnímat daleko pozitivněji. Náš první tip tedy zní – vyjděte si do přírody. 

2. Radujte se z každodenních maličkostí

Věděli jste, že „recept na štěstí“ máme doslova na dosah ruky? Podle některých psychologů je to totiž schopnost zaměřit se na každodenní drobnosti, které bereme jako samozřejmost, a tak se z nich přestaneme radovat. Zkuste dát před spaním pět minut času tomu, že si napíšete seznam tří věcí, které vás ten den potěšily a třeba brzy sami uvidíte, kolik radosti a štěstí přehlížíte či považujete za samozřejmost.

3. Kreativitou ke šťastnějšímu já

V dnešním uspěchaném světě si často mnoho z nás zapomíná vyhradit tolik důležité chvíle na péči o svoji duši. Pokuste se proto během dne najít si chvilku a pusťte se do libovolné kreativní aktivity. Některé z nich, jako je třeba malování mandal, volné psaní nebo třeba vybarvování antistresových omalovánek mají téměř meditační účinky. Krásně si totiž vyčistíte hlavu, zapojíte často opomíjenou kreativní část mozku a třeba jako bonus vytvoříte něco krásného.

4. Teplo domova

Domov by měl být oázou bezpečí, místo, kde se všichni cítí dobře a rádi se sem vrací. Zkuste si doma zařídit tzv. “odpočinkovou zónu” – tedy takovou část bytu, která nebude sloužit k žádné praktické činnosti, ale právě k trávení příjemných chvilek s rodinou a přáteli. Toto místo by mělo působit pohodlně, útulně, a tak by zde neměly chybět měkké deky, příjemné osvětlení, voňavé svíčky, rodinné fotky, oblíbené knihy… Prostě to, co vám dělá radost a pomůže vám zahnat nejeden podzimní splín.

5. Myslete i na své tělo

S příchodem podzimu má spousta z nás potřebu zútulňovat a uklízet nejen své domovy, ale i tělo, které může být po tropických teplotách unavené, bez energie a celkově potřebuje doplnit před zimou vitamíny. Dnešní doba, hektické pracovní tempo a rodinné povinnosti ale lidem často brání zpomalit a věnovat čas sám sobě. A právě na to se snaží upozornit devítidenní program UGO Očista, který pomocí šťáv, meditací a inspirací pomáhá do každodenní rutiny přinášet zdravější stravovací návyky a obnovit vnitřní rovnováhu.

6. Digitální detox

Všimli jste si někdy, jak často máte potřebu kontrolovat svůj telefon, Facebook či e-mail? Závislost na elektronických zařízeních celosvětově roste závratným tempem a může s sebou přinést zhoršení mezilidských vztahů i fyzického a duševního zdraví. Pokud se budete snažit této závislosti předcházet a zvládnete si třeba o víkendu naplánovat den offline, sami uvidíte, jak osvobozující je to pocit.