Součástí mnoha diet i běžného života je vážení se. Buď se vážíme pouze čas od času, orientačně, s touhou po zhubnutí. Ukazuje vám občas váha nesmysly? Jeden den jste zhubli a druhý den zase nabrali kila? Víme, jak se správě vážit! Tato pravidla zajistí, že vám váhaváha řekne realitu.

Kdy, jak často se vážit?

Není dobré stoupat na váhu každý den několikrát, doufaje že když dnes sníte jen trochu zeleniny, váha klesne. Tohle vám zaručeně přinese jen vrásky na čele. Hmotnost se během dne totiž změní hned několikrát, nahoru i dolu. Klidně se važte jen jednou týdně, jednou za dva týdny.

Važte se ve stejnou dobu. My doporučujeme ráno po probuzení, bez veškerého oblečení. Pozor by si měly dát ženy na období menstruace, kdy má tělo tendenci zadržovat vodu. Hmotnost je tak vyšší i bez toho, aniž byste se přejídali.

Váha není všechno

Určitě je dobré orientačně se zvážit, abyste viděli, jak kila ubývají. Když se však nestane nic velkého, nesmíte zoufat! Tělo totiž může ztrácet tuk a zároveň nabírat svalstvo, které také něco váží. Je dobré šáhnout i po metru a společně s vážením se na osobní váze změřit i tělo, jak se mění. Obvykle se měří obvod kolem prsou, bříška, boků, zadečku. Někdy se měří i obvod paže, stehna a lýtek. Tyto míry se mohou měnit více, než čísla na váze!

Tip na závěr

Doporučujeme vážit se i měřit ve stoje. Při vážení se nehýbejte, nenaklánějte, neopírejte, nepřenášejte váhu jen na jednu nohu. Tohle všechno může změnit výsledek! Při měření poté metr nezařezávejte do kůže, nesedejte si – to by mohlo míry změnit o hodně, hlavně v okolí boků. A pamatujte si hlavně na to, že byste se měli měřit přesně tam, kde jste se měřili naposledy. Při měření bříška proto doporučujeme orientovat se podle pupíku, v oblasti boků podle rysu kalhotek atp.

Obrázek: pixabay.com