BěhSnem snad každého sportovce je rychlejší spalování kalorií. Jakmile se věnujete nějakému sportu, zpravidla tak činíte nejen z důvodu, abyste udělali něco dobrého pro své zdraví či fyzickou kondici, nejčastějším důvodem je snaha shodit přebytečná kila, díky kterým se cítíte nepřitažliví. Běhání je pro zformování postavy a zlepšení fyzičky ideální volbou. Běhat můžete v jakémkoli věku, zkrátka když se na to cítíte, stačí si obout kecky a vyrazit za uběhnutými kilometry. V dnešním článku vám poradíme, co udělat pro rychlejší spalování kalorií, díky kterému vám hubnutí půjde rychleji a brzy budete mít postavičku jako lusk! Jdete s námi do toho?

Rychlejší spalování kalorií ve třech krocích:

Krok první: Správná obuv je základ

Stavebním kamenem tohoto sportu je správná běžecká obuv. Ta by měla poskytnout nejen dostatečnou oporu pro vaše chodidla, ale zároveň by měla v určité stabilitě udržet celou nohu. Zastáváte-li názor, že obuv a rychlejší spalování kalorií nemá absolutně nic společného, pletete se a nikdy svůj kalorický výdej nezvýšíte.

Krok druhý: Střídání rychlostí

Ve chvíli, kdy po celou dobu své běžecké trati poběžíte jednou a tou samou rychlostí, vaše tělo bude spalovat především cukry a vaše tukové zásoby, kterých se chcete nejvíce zbavit, se bohužel ani nehnou. Z tohoto důvodu je pro rychlejší spalování kalorií důležité, abyste v průběhu běhu střídali běžeckou rychlost.

Krok třetí: Změna terénu

Každý běžec by bez mrknutí oka souhlasil s tím, že nejlepším terénem pro běh je rovina. Ono se není čemu divit, běháte-li na rovině, bez problémů vystačíte s dechem a vaše námaha tak zůstane neměnná po dlouhou dobu. Což o to, komu to tak vyhovuje, ať si dál běhá po rovinkách, kde se příliš nenadře. Jestli vám ale jde o rychlejší spalování kalorií, pak se snažte terény pro běhání měnit. Rozhodněte se pro takovou trasu, kde budete muset vyběhnout nějaký ten kopeček a chybou nebude ani taková cesta, kde se bude měnit i zem, po které poběžíte.

Fotografie publikována se svolením Stockimages Photography/FreeDigitalPhotos.net

KOREKCE: Nikol Sotolářová