vitamínyMnoho odborníků se shoduje na tom, že ať už jste dítě, nebo žena, muž, máme dosti nezdravé stravování a tím jsou spojeny, čím dál tím více zdravotních komplikací. Není třeba se příliš rozepisovat, jsme obézní, máme cukrovku, poruchy spánku, ale i neplodnost a další globální nemoci.

Jsme to ale my, co tělu ubližujeme. Nedostatek pestré, zdravé stravy a pohyb nás dělá tím, čím jsme. Na druhou stranu, když žena chce otěhotnět, najednou ví, co je pro ni důležité, a rychle to začne aplikovat. Takže je o tom to chtít a vytrvat. Pojďme se tedy podívat na vitamíny (živiny), které by žena měla jíst pravidelně.

Kyselina listová

Kyselinu listovou máme spojenou především s obdobím těhotenství. Říká se, že má pozitivní vliv na vývoj dítěte a dítě má méně genetických vad. Jestli je tomu tak, já nedokážu posoudit, protože něco je opravdu genetika, něco je čarovná příroda. Nicméně bylo dokázáno, že pravidelná strana, která obsahuje právě kyselinu listovou, má za následek snížení mozkové obrny. Kde kyselinu listovou najedeme? Je to především avokádo, játra, listová zelenina.

Železo

Železo je obecně spojeno s krevními destičkami a buňkami. A v období menstruace, kdy žena ztrácí větší množství krve a s tím se odplavuje z těla ven i cenné železo, má za následek to, že jsou ženy dosti unavené, vystresované, méně se soustředí. Železo je navíc důležité pro zdravý růst a vývoj jedince. Dobrým zdrojem železa je červené maso, ale i brokolice, játra, fazole, špenát.

Hořčík

Tělo se bez hořčíku neobjede. Hořčík napomáhá mnoha důležitým chemických reakcím, které se v našem těle odehrávají, a  je taktéž důležitý pro správný vývoj a růst nervových buněk, svalstva a kostí. Navíc napomáhá našemu srdci správně regulovat krevní tlak a tím snížit kardiovaskulární onemocnění.  Hořčík najdeme v dýňových semínkách, špenátu, fazolí, mandlí.

 

Fotografie publikována se svolením od Keko64 Photography FreeDigitalPhotos.net