polohy při spánkuMáte nějakou svou oblíbenou polohu ve které se při spánku nacházíte nejraději? Ukázalo se, že na tom hodně záleží. Mít dostatek spánku je pro lidské zdraví důležitá věc, ale to jak spíte, je další fáze, která ovlivňuje zdraví. Dnes se společně podíváme na nejčastější polohy při spánku, a jaký mají na nás vliv.

Spaní na zádech a ruce podél těla

Tato poloha je považována za jednu z nejlepších, protože prospívá páteři i krku. Samozřejmě pouze v takovém případě, že si nedáte pod hlavu příliš hodně polštářů. Tato poloha sebou nese drobnou nevýhodu – lidé spící na zádech většinou chrápou.

Spaní na zádech a ruce směrem nahoru

Jde o polohu, která rovněž prospívá páteři, avšak hodně záleží na tom, zda máte ruce volně položené nebo přidržujete za hlavou polštář. Spaním na zádech předcházíte předčasné tvorbě vrásek. Stejně, jako u první polohy i zde hrozí chrápání a mnohem častější spánková apnoe. To znamená, že člověk přestane na pár sekund dýchat. Pokud něco takového zaznamenáte u svého partnera, vyhledejte lékařské vyšetření. Mohlo by se ukázat spojení s kardiovaskulárním onemocněním.

Spánek na boku a natažené nohy

Jestliže usínáte na boku s nataženýma nohama a rukama podél těla, zajásá vaše páteř. Poloha trochu evokuje pocit, že jste spolkli vařechu. Nicméně jedná se o polohu, která vede ke snížení bolesti zad a rovněž zamezí spánkové apnoe. Nevýhodou je tady kosmetická stránka věci. Tato poloha přispívá ke stárnutí pokožky díky gravitaci, která se podepíše na obličejových vráskách a povislých prsou.

Spánek na břiše

Poloha je sice výborná na zlepšování trávení, nicméně určitě nefuníte do polštáře, ale během noci pravidelně otáčíte hlavu z jedné strany na druhou. Což může znamenat problémy s krční páteří, protože se nachází v nepřirozeném úhlu.

Stočení do klubíčka

Poloha je to uklidňující, protože připomíná polohu v matčině bříšku. Pokud však takto spíte po nějakou dobu, opět mohou nastat potíže s páteří, protože se nejedná o přirozenou křivku páteře. Extrémní schoulení zakřiví vaše tělo a omezí dýchání, které je v pravidelném rytmu pro poklidný spánek důležité.

Na které straně spíte

I to, zda ležíte na pravém nebo levém boku může signalizovat mnohé. Spánek na pravém boku ovlivňuje pálení žáhy a na straně levé vyvíjí tlak na vnitřní orgány – játra, plíce, žaludek.

Fotografie publikována se svolením tiverylucky Photography/FreeDigitalPhotos.net