Ovesná kaše – 3 důvody proč si jí oblíbitOvesná kaše je lahodný pokrm, který se dá jíst na mnoho způsobů. Pochutnáte si na ní za tepla i studena. Připravuje se z ovesných vloček, jež jsou bohaté na vlákninu, vitamíny a minerály. Našemu tělu takto dodáme řadu prospěšných látek.

Ne nadarmo se ovesné kaši přezdívá pokrm králů. Ovesná kaše zasytí na dlouhou dobu a navíc dodá tělu potřebnou energii. Oblíbená není pouze u maminek, které jí pravidelně připravují svým dětem, ale také u sportovců.

Ovesná kaše zasytí na dlouhou dobu

Jako energeticky výživnou a zdravou snídani by si ovesnou kaši měl dopřát alespoň tu a tam úplně každý. Díky tomu, že vstřebávání a trávení ovesného škrobu probíhá pozvolna, jsou ovesné vločky zdrojem rovnoměrně se uvolňující energie. Výhodou je i rychlá příprava chutného jídla. Ideální snídaně pro děti, ženy v těhotenství, fyzicky pracující lidi a sportovce. Mimo jiné obsahují vysoký podíl ovesné vlákniny s vyváženým poměrem rozpustné i nerozpustné.

Nerozpustná vláknina pozitivně ovlivňuje naše trávení a preventivně působí nejen proti zácpě, ale vážným onemocněním trávicího traktu.

Rozpustná vláknina zase pomáhá snížit hladinu cholesterolu v krvi a je výbornou prevencí srdečních a cévních onemocnění. Snižuje také hladinu krevního cukru, a tak působí i jako prevence zákeřné cukrovky.

Ovesné vločky proti předčasnému stárnutí

V přírodní formě obsahují ovesné vločky řadu vitamínů: B a E, rovněž minerální látky, především pak hořčík, vápník, zinek a železo. Vitamíny z řad skupiny B jsou nesmírně důležité pro vývoj nervové soustavy, paměť, soustředění a většinu metabolických procesů, tvorbu krve, posílení imunity, pro hezké vlasy, nehty a jemnou pokožku. V neposlední řadě i prevence proti předčasné tvorbě vrásek.

Ovesná kaše a dieta

Ovesná kaše je lehce stravitelná a především sytá. Osvědčila se i jako součást redukčních diet. Zasytí žaludek a zároveň nastartuje metabolismus. Ovšem pamatujte na jedno – varem se ničí řada cenných látek. Proto je lepší před konzumací vločky ideálně přes noc namočit a ráno sníst kaši za studena, případně ji pouze ohřát.

Obrázek: pixabay.com